Rewizor nexo to nowoczesny system wspomagający prowadzenie pełnej
księgowości. Zastosowane technologie i rozwiązania interfejsowe sprawiają, że
obsługa księgowa firmy staje się wygodniejsza i szybsza.
Rewizor nexo wspiera
księgowych na każdym etapie pracy: od zarządzania planami kont, dekretacji i
księgowania, poprzez ewidencje VAT, pojazdów, umów i płac, obsługę środków
trwałych, po wystawianie deklaracji skarbowych, operacje kasowe i operacje na
rachunkach bankowych oraz ewidencjonowanie i rozliczanie rozrachunków. Mimo
bogatej funkcjonalności wyróżnia się prostą, intuicyjną obsługą.
Rewizor nexo jest częścią InsERT
nexo – zintegrowanego pakietu, w którego skład
wchodzą również: Subiekt nexo – system obsługi
sprzedaży i gospodarki magazynowej, Rachmistrz nexo
– program do prowadzenia uproszczonej księgowości, Gratyfikant
nexo – system kadrowo-płacowy oraz Gestor nexo – system zarządzania relacjami z klientami.
Najważniejsze możliwości Rewizora nexo:
- płynna
zmiana z księgowości uproszczonej na księgi rachunkowe;
- obsługa
etapowej pracy na okresie obrachunkowym: otwarcie i zamknięcie ksiąg;
kwalifikowanie zapisów do „13. miesiąca”;
- elastyczne
zarządzanie planami kont: możliwość generowania wzorcowego planu kont,
przeniesienia z innego okresu obrachunkowego, automatyczne tworzenie kont
kartotekowych, obsługa kont pozabilansowych;
- rozbudowana
dekretacja (podział dokumentów na dekrety i polecenia księgowania), różne
stany dokumentu (w przygotowaniu, zatwierdzony i zaksięgowany),
zaawansowana kontrola kręgu kosztów;
- ewidencja
i rozliczanie ewidencji VAT: zakupów, sprzedaży (w tym sprzedaż marża),
rozliczenia metodą kasową, korekty VAT nieterminowych płatności z
możliwością tworzenia zapisów na podstawie JPK_VAT;
- ewidencja
środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (naliczanie i
dekretacja amortyzacji z uwzględnieniem kosztów przypadających na miejsca
użytkowania, wydruk tabeli i planów amortyzacji), a także ewidencja
wyposażenia i remanentów;
- rozbudowana
sprawozdawczość finansowa - dostosowanie sprawozdań do własnych potrzeb;
- podstawowa
ewidencja wynagrodzeń: ewidencja osobowa, umów cywilnoprawnych oraz umów o
pracę;
- zaawansowany
system rozliczeń właścicielskich: od składek ZUS wspólnika do odliczeń i
obniżek podatku związanych z różnymi ulgami;
- ewidencja
i rozliczanie pojazdów prywatnych wykorzystywanych do działalności
gospodarczej oraz pojazdów firmowych z możliwością częściowego bądź
pełnego odliczenia VAT;
- obsługa
dowodów wewnętrznych - dokumentów własnych podmiotu dotyczących
operacji zachodzących wewnątrz firmy;
- obsługa
operacji kasowych gotówkowych i bezgotówkowych (płatność kartą płatniczą,
bony), raporty kasowe;
- obsługa
operacji związanych z rachunkami bankowymi, polecenia przelewu
standardowe, ZUS, podatkowe z wykorzystaniem bankowości elektronicznej (offline
i online);
- ewidencja
i rozliczanie rozrachunków, integracja z zapisami na konta oraz z zapisami
VAT;
- wystawianie
i wydruk deklaracji skarbowych rozliczających podatek dochodowy wspólników
i pracowników, podatek CIT (dla osób prawnych) oraz podatek VAT;
- wystawianie
deklaracji ZUS (RCA, RZA, DRA) z możliwością eksportu do programu Płatnik;
- automatyczna
dekretacja dokumentów księgowych oraz rejestrów VAT za pomocą
definiowalnych schematów;
- integracja
z systemem sprzedaży Subiekt nexo;
- możliwość
pracy jednostanowiskowej bądź sieciowej;
- obsługa
plików JPK_VAT (informacji o prowadzonej ewidencji VAT) i ich obowiązkowa
wysyłka do Ministerstwa Finansów;
- generowanie
ksiąg oraz dowodów księgowych do plików JPK i dostarczanie ich na potrzeby
kontroli skarbowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej lub na
informatycznych nośnikach danych;
- wsparcie
dla procedury centralnego rozliczania VAT, gdzie ewidencja prowadzona jest
w jednostce podrzędnej, a rozliczenia dokonane są w jednostce centralnej
(np. jednostki samorządu terytorialnego, którym podlegają szkoły, zakłady
użyteczności publicznej itp.);
- badanie
statusu kontrahentów na podstawie danych GUS, portali Ministerstwa
Finansów dotyczących NIP i VAT, bazy aktywnych podatników VIES oraz
rejestru kaucji gwarancyjnych;
- komunikacja
z klientami i pracownikami za pomocą wbudowanego klienta poczty i SMS.
Obsługa RODO:
- cele i
zgody na przetwarzanie danych;
- obowiązki
informacyjne;
- ochrona
danych;
- prawo do
zapomnienia (anonimizacja).