Rachmistrz nexo to system
obsługi uproszczonej księgowości, przeznaczony dla firm prowadzących księgę
przychodów i rozchodów lub rozliczających się w formie ryczałtu od przychodów
ewidencjonowanych. Bogata funkcjonalność i prosta, intuicyjna obsługa to atuty,
które sprawiają, że ewidencja księgowa z Rachmistrzem nexo
przebiega szybko i sprawnie.
Rachmistrz nexo został
wyposażony w szereg rozbudowanych funkcji ułatwiających prowadzenie księgowości
(od ewidencji VAT, umów i płac, środków trwałych i pojazdów, przez wystawianie
deklaracji skarbowych i ZUS, operacje kasowe i operacje na rachunkach
bankowych, po rozliczanie rozrachunków). Zaletami programu są m.in.
automatyczna dekretacja dokumentów oraz elastyczna obsługa finansów i
rozrachunków.
Rachmistrz nexo jest częścią InsERT nexo –
zintegrowanego pakietu, w którego skład wchodzą również: Subiekt nexo – system obsługi sprzedaży i gospodarki
magazynowej, Rewizor nexo – system
finansowo-księgowy, Gratyfikant nexo – system kadrowo-płacowy oraz Gestor nexo – system zarządzania relacjami z klientami.
Najważniejsze możliwości Rachmistrza
nexo:
- prowadzenie
księgi przychodów i rozchodów lub ewidencji podatku zryczałtowanego
(płynne przejście między różnymi formami księgowości);
- ewidencja
i rozliczanie ewidencji VAT: zakupów, sprzedaży (w tym sprzedaż marża),
rozliczenia metodą kasową, korekty VAT nieterminowych płatności z
możliwością tworzenia zapisów na podstawie JPK_VAT;
- ewidencja
środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (naliczanie i
dekretacja amortyzacji z uwzględnieniem kosztów przypadających na miejsca
użytkowania, wydruk tabeli i planów amortyzacji), a także ewidencja
wyposażenia i remanentów;
- podstawowa
obsługa wynagrodzeń: ewidencja osobowa, umów cywilnoprawnych oraz umów o
pracę;
- zaawansowany
system rozliczeń właścicielskich: od składek ZUS wspólnika, poprzez
ewidencję przychodów z innych źródeł (EP), do odliczeń i obniżek podatku
związanych z różnymi ulgami;
- ewidencja
i rozliczanie pojazdów prywatnych wykorzystywanych do działalności
gospodarczej oraz pojazdów firmowych z możliwością częściowego bądź
pełnego odliczenia VAT;
- obsługa
dowodów wewnętrznych - dokumentów własnych podmiotu dotyczących operacji
zachodzących wewnątrz firmy;
- obsługa
operacji kasowych gotówkowych i bezgotówkowych (płatność kartą płatniczą,
bony), raporty kasowe;
- obsługa
operacji związanych z rachunkami bankowymi, polecenia przelewu
standardowe, ZUS, podatkowe z wykorzystaniem bankowości elektronicznej
(off-line i on-line);
- ewidencja
i rozliczanie rozrachunków, naliczanie różnic kursowych, integracja z
zapisami księgowymi KPiR bądź EP oraz z zapisami
VAT;
- wystawianie
i wydruk deklaracji skarbowych rozliczających podatek dochodowy wspólników
i pracowników oraz podatek VAT;
- wystawianie
deklaracji ZUS (RCA, RZA, DRA) oraz możliwość eksportu do programu
Płatnik;
- automatyczna
dekretacja do KPiR lub EP oraz rejestrów VAT za
pomocą definiowalnych schematów;
- integracja
z systemem sprzedaży Subiekt nexo;
- możliwość
pracy jednostanowiskowej bądź sieciowej;
- obsługa
plików JPK_VAT (informacji o prowadzonej ewidencji VAT) i ich obowiązkowa
wysyłka do Ministerstwa Finansów;
- generowanie
ksiąg oraz dowodów księgowych do plików JPK i dostarczanie ich na potrzeby
kontroli skarbowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej lub na
informatycznych nośnikach danych;
- wsparcie
dla procedury centralnego rozliczania VAT, gdzie ewidencja prowadzona jest
w jednostce podrzędnej, a rozliczenia dokonane są w jednostce centralnej
(np. jednostki samorządu terytorialnego, którym podlegają szkoły, zakłady
użyteczności publicznej itp.);
- badanie
statusu kontrahentów na podstawie danych GUS, portali Ministerstwa
Finansów dotyczących NIP i VAT, bazy aktywnych podatników VIES oraz
rejestru kaucji gwarancyjnych;
- komunikacja
z klientami i pracownikami za pomocą wbudowanego klienta poczty i
SMS.
Obsługa RODO:
- cele i zgody
na przetwarzanie danych;
- obowiązki
informacyjne;
- ochrona
danych;
- prawo do
zapomnienia (anonimizacja).